Medewerker aan het woord – Marcel ter Steege

Marcel ter Steege
zondag
1
juli

Vanaf deze maand starten we een nieuwe rubriek om de mensen achter Repair Care aan u voor te stellen. We trappen de ‘Medewerker aan het woord’ af met Marcel ter Steege. Marcel is 47 jaar en is werkzaam als Technisch Adviseur bij Repair Care. Hij woont in Zwolle met zijn vrouw en twee dochters.

Hoe ben je bij Repair Care terechtgekomen?
Na 20 jaar het schildersvak te hebben uitgevoerd, ben ik in 2010 begonnen met de ondernemersopleiding van Savantis. In 2011 ben ik bij Repair Care begonnen als Technisch Accountmanager, na mijn reactie op een advertentie. Sinds april 2016 de switch gemaakt naar de functie van Technisch Adviseur op de afdeling 100% inventarisaties.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Enorm wisselend gelukkig. Bij uitvoering van een project starten we meestal met het in kaart brengen van het project. We maken dan foto’s van de gevels en/of kozijnen. Dit werk ik daarna thuis uit op de computer met een speciaal tekenprogramma, genaamd BricsCAD van CADTroon WoningBeheer. Hierbij teken ik het project digitaal in. Ook kan ik de genomen foto’s hierin verwerken en zelfs geveltekeningen op pdf-formaat.

Zodra deze tekeningen klaar zijn, worden ze verwerkt in de adressen van het project en vervolgens in een plattegrond. Deze gegevens staan op een tablet die we meenemen naar het project om de inspectie uit te voeren. Bij de inspectie wordt ieder kozijndeel nauwkeurig gecontroleerd op gebreken of iets dergelijks.

Nadat het project in zijn geheel is geïnspecteerd, worden deze gegevens op de computer uitgedraaid en wordt er een rapportage met foto’s van gebreken en bijzonderheden aan gekoppeld. Voordat deze digitaal aan de opdrachtgever wordt verzonden, gaan we deze gegevens eerst bespreken met de opdrachtgever. Daarbij nemen we de uitgeprinte A3 rapportage mee naar de opdrachtgever.

Verder verzorg ik ook toelichtingen en presentaties van onze dienstverlening 100% inventarisatie. Dit kan bij een nieuwe relatie zijn, maar ook bij een bestaande relatie, indien zij hier meer over willen weten.

Wat vind je het mooiste aan het werken bij Repair Care?
De mogelijkheden en middelen die geboden worden om jezelf te kunnen ontwikkelen en te blijven verbeteren. Uiteraard ook de onderlinge collegialiteit die ik als heel prettig ervaar. Want ondanks dat ik niet vaak op het hoofdkantoor in Waalwijk ben (Zwolle is 160 km verderop), voelt dat niet zo als ik weer eens in Waalwijk ben. Ook kom ik natuurlijk uit een andere branche, het schildersvak, maar de klik met de verschillende types die bij Repair Care werken, werkt gewoonweg goed.

Wat beschouw je als je grootste succes bij Repair Care?
Mijn persoonlijke ontwikkeling die ik hier heb doorgemaakt om vanuit het schildersvak door te groeien tot waar ik nu sta bij Repair Care. En tot zover voelt het nog steeds niet als het eindstation; ik heb nog steeds de drang en drive om meer te willen binnen Repair Care. Dat lijkt me een goed teken!

Kun je iets over jezelf vertellen wat weinig collega’s van jou weten?
Eerlijk gezegd ben ik meestal een ‘open boek’ tijdens mijn gesprekken met collega’s en ik praat best veel over van alles en nog wat. Ook over mijn privésituatie. Dus zou ik zo snel niet iets kunnen bedenken, waarvan ik vermoed dat mijn collega’s het niet van mij weten.

[templatera id=”40352″]
Wat is houtrot