Medewerker aan het woord – Bas Santbergen

Bas Santbergen
Dinsdag
30
April

Deze keer in Medewerker aan het woord, Bas Santbergen. Onze Technisch accountmanager in regio Zuid. Bas is al 16 jaar samen met zijn vriendin Lotte, samen hebben zij twee kinderen.

Hoe ben je bij Repair Care terechtgekomen?
Na 17 jaar met veel plezier gewerkt te hebben als allround schilder/teamleider en houtrotsaneerder bij verschillende bedrijven, kreeg ik de kans om eens iets totaal anders te gaan doen. Ongeveer 6 jaar geleden heb ik bij Repair Care aangegeven dat het mij leuk leek om bij hun te komen werken. Het was niet dat ik direct wilde stoppen met mijn huidige werk, maar soms ben je toe aan iets anders. Helaas waren er toen nog geen concrete mogelijkheden bij Repair Care, maar in die periode ben ik ook een opleiding gestart voor projectleider in de afbouwsector in combinatie met ondernemerschap. Na het behalen van mijn diploma kwam al snel de vraag vanuit Repair Care of ik nog interesse had in een baan als Technisch Accountmanager. Die kans heb ik met beide handen aangegrepen en zodoende ben ik in maart 2016 in dienst gekomen!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Dat wisselt. In de wintermaanden (december – april) ben ik vooral bezig met het verzorgen van opleidingen en workshops bij onze klanten, leveranciers en opleidingsinstituten. Van mei tot en met november ben ik juist voornamelijk op projecten te vinden. Ik geef dan technische ondersteuning op locatie aan applicateurs, maar ik leg ook de handelingen vast in een applicatiecheckrapport.

Daarnaast rapporteer ik ook projecten voor opdrachtgevers met behulp van een signaleringsrapportage en ondersteun ik mijn collega’s bij 100% inventarisaties.

Wat vind je het mooiste aan het werken bij Repair Care?
Repair Care is er zichzelf sterk van bewust dat alleen het leveren van een A-merk niet voldoende is. Het hele plaatje moet kloppen. Zij investeert daarom veel in de ontwikkeling van haar medewerkers. Door het volgen van verschillende trainingen, leer je veel over jezelf. Wat zijn mijn sterke punten en waar kan ik mijzelf nog verbeteren? Maar ook het “out of the box” denken wordt veel gestimuleerd.

Daarnaast krijg je ook veel vrijheid in je dagelijkse werkzaamheden. Zo wordt er verwacht dat je zelf je agenda en relaties beheert. Tot slot is de fijne sfeer tussen collega’s ook zeer bijzonder te noemen. Iedereen is bereid elkaar te helpen waar nodig.

Wat beschouw je als je grootste succes bij Repair Care?
De combinatie van mijn eigen kennis en praktijkervaring met mijn persoonlijke ontwikkeling de afgelopen jaren. Ik spreek dezelfde taal als onze applicateurs en weet waar zij dagelijks mee te maken hebben. Vanuit hier is ook mijn idee ontstaan in een verbeterde versie van ons oude doseerpistool. Uiteindelijk heeft dit vorig jaar geleid tot de introductie van het nieuwe EASY•Q™ High Performance Doseerpistool, dat zeer goed is ontvangen in de markt!

Kun je iets over jezelf vertellen wat weinig collega’s van jou weten?
Ik kan zo snel niet iets bedenken, ik ben een heel open boek. Ik heb daardoor ook geen geheimen voor mijn collega’s. Ik praat graag over mijn dagelijkse bezigheden. De meeste collega’s kennen mij dus wel!

Wil je net als Bas ook bij ons werken? Bekijk onze vacatures online!

Neem contact op

Repair Care 30 jaar