Medewerker aan het woord – Erik Gelissen

Erik Gelissen
woensdag
3
oktober

Deze maand in Medewerker aan het woord, Erik Gelissen. Hij is werkzaam als Product Developer op de afdeling Research & Development. Erik is 30 jaar en sinds 2 jaar getrouwd.

Hoe ben je bij Repair Care terechtgekomen?
In 2013 werd bij mijn vorige werkgever, tijdens een reorganisatie, de productieafdeling overgedragen aan een externe partij. Mijn functie, waarin ik als studieleider medeverantwoordelijk was voor alle inkomende en uitgaande goederen, kwam daarmee ook te vervallen. Wanneer een deur sluit, opent er altijd weer een nieuwe deur. Deze deur leidde voor mij naar Repair Care waar ik nu onderdeel ben van het R&D (Research & Development) team sinds begin 2014.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Mijn werkdag is iedere dag anders. Het ontwikkelen van producten en tools is het grootste deel van mijn werk. Hierbij kan het zijn dat ik gesprekken voer met leveranciers of brochures aan het nazoeken ben naar die ene unieke grondstof die ten grondslag ligt aan een nieuwe innovatie voor Repair Care. Veel van mijn tijd ben ik actief in ons laboratorium om veel verschillende testen uit te voeren die hopelijk leiden naar een nieuw of verbeterd product.

Naast het ontwikkelen van producten zijn er nog andere dingen die ik doe, zoals het zorgen dat onze producten KOMO-gecertificeerd zijn en blijven, kwaliteitscontrole en BHV. Al met al zorgt het ervoor dat geen werkdag voor mij hetzelfde is.

Wat vind je het mooiste aan het werken bij Repair Care?
Dat er vrijheid wordt gegeven aan de medewerkers om hun werkzaamheden zelf in te richten. Indien het prettiger of beter werkt om dingen anders te doen dan staan ze daar altijd voor open. Natuurlijk moet dit geen problemen opleveren voor andere collega’s of klanten, maar je kan altijd het gesprek aan gaan om te zien of dingen anders kunnen. Niemand zal zeggen “ja, maar dat doen wij altijd zo..”

Wat beschouw je als je grootste succes bij Repair Care?
Dat is een moeilijke keuze… Dan kies ik toch voor het behalen van het KOMO-certificaat voor onze DRY FLEX® producten. De onderhandelingen rond het opzetten van het KOMO-certificaat samen met een onafhankelijk instituut en een concurrent is door mijn manager gedaan. Op de achtergrond heb ik hiervoor veel uitgezocht en getest om het keurmerk een zo hoog mogelijke kwaliteit mee te geven. Dit is ook gelukt sinds Repair Care als enige op de markt producten heeft die voor alle categorieën zijn geslaagd!

Kun je iets over jezelf vertellen wat weinig collega’s van jou weten?
De meeste mensen binnen Repair Care kennen elkaar best goed. Al zijn er altijd collega’s die je meer of minder spreekt. Wat de mensen die mij minder goed kennen wellicht zal verbazen, is dat ik een heel meegaand persoon ben van mijzelf. Dit staat haaks op mijn functie op het werk waar niets goed genoeg is en alles beter kan (volgens mijzelf). Thuis vind ik dingen al snel goed. Wanneer iets werkt, dan werkt het. Het hoeft niet altijd perfect.

Neem contact op

KozijnreparatieGert Jansen